Şekersiz, Unsuz, Vişneli Cheesecake

şekersiz, unsuz pasta

Artık hepimiz şekerin, un ve çeşitlerinin bizim için ne kadar zararlı olduğu ile ilgili haberleri okuyoruz, doktorların uyarılarını televizyonlarda dinliyoruz. Her zaman sağlıklı beslenme, çiğ beslenme konularına ilgim vardı ve hep araştırırdım. Son birkaç yıldır okuduklarımı uygulamaya başladım.

Tatlılar, pastalar, kurabiyeler, poğaçalar bence hep hayatımızda çayın yanında olmalı ama illa pasta demek un, yağ, krema demek değil:) Sağlıklı yaşama geçebilmek için biraz tariflerimizde değişiklik yapabiliriz.

Şekersiz, Unsuz, Çiğ (fırınlanmamış) Vişneli Cheesecake bizim pazar günümüzü neşelendirdi umarım en kısa sürede siz de tarifi denersiniz. Yorumlarınızı bekliyorum :)


Şekersiz, Unsuz, Çiğ Cheesecake Tarifi

* Tabanı için bir gece önceden kuru kayısı, hurma ve kuru inciri suda beklettim. Sabah iyice yumuşamışlardı ve mutfak robotuna kuru kayısı, hurma, kuru incir ve yulaf ezmesini ekledim. Tüm malzemeler karışana ve krema kıvamına gelene kadar karıştırdım.

* Karışımı kelepçeli kek kalıbına ince bir tabaka halinde sürdüm ve 1 saat buzlukta beklettim.

* Sosu için çiğ kaju ve chia tohumu kullandım. Yine bir gece önceden süt içinde chia tohumu beklettim. Chia tohumu süt içerisinde bekledikçe şişerek muhallebi kıvamına geliyor, böylece rahatlıkla pasta sosu olarak kullanılabiliyor. Eğer inek sütü alerjisi veya laktoz intoleransı sebebiyle süt kullanamıyorsanız chia tohumunu suda veya badem, hindistancevizi gibi bitkisel sütlerde de bekletebilirsiniz.

* Çiğ kajuyu mutfak robotunda un haline getirdim. Daha sonra chia tohumu ve süt karışımını, hindistan cevizi yağını kajuya ekledim ve karıştırdım. Sosun açık renk olmasını istemediğim için sosun içine vişne ekleyerek hafif pembe olmasını sağladım.

* Buzlukta beklettiğim tabanın üzerine sosu ekledim ve tekrar buzlukta 30 dk. beklettim.

şekersiz, unsuz pasta

* Daha sonra vişneleri sıcak suda beklettikten sonra blender'dan geçirerek buzluktan çıkardığım pastanın üstüne vişne sosunu döktüm.

Böylece çiğ beslenmenin güzel örneklerinden biri olan unsuz, şekersiz vişneli cheesecake hazırlamış oldum.

Afiyet olsun,

Malzemeler:

Tabanı için:
4 kuru kayısı
2 hurma
2 kuru incir
4 yk yulaf ezmesi

Sosu için:
1 su bardağı çiğ kaju
2 yk chia tohumu
1/2 çay bardağı süt
1 yk Hindistan cevizi yağı
4 adet vişne


Diğer çiğ pasta tarifim için tıklayınız.

3 yorum