Unsuz, Şekersiz, Çig Pasta

çiğ pasta

Bu bir pasta mı ? Evet. Peki hiç fırında pişti mi veya un, şeker, yağ var mı? Hayır :)

Uzun süredir çiğ beslenme ile ilgili konuları araştırıyorum. Sonuçta anladım ki yediklerimizi ne kadar az pişirirsek o kadar sağlıklı oluyor.

Ama sağlıklı beslenmeye çalışırken tatlılardan vazgeçmekten sadece brokoli yemekten bahsetmiyorum. Bu tarifle gayet leziz bir pasta yapabilirsiniz.

İşte tarifi:



Yulaf, çiğ kaju ve kakaoyu mutfak robotundan geçirerek un haline getirdim. Daha sonra bu karışıma yarım saat sıcak suda beklettiğim kuru üzümleri ve hindistan cevizi yağını ekledim. Hindistan cevizi yağını sadece verdiği aromayı sevdiğim için ekledim, dilerseniz eklemeyebilirsiniz.
Hamur kıvamına gelen karışımı bir kaba boşaltıp kaşığın tersi ile düzleştirdim ve 1 saat buzlukta beklettim.

2 saat sütte beklemiş chia tohumları ile muzları ezerek pasta tabanının üzerine döktüm. Üzerine vişne ve fıstık ile süsledim. Böylece unsuz, yağsız ve şekersiz pastamız hazır oldu.

Afiyet olsun,

Şekersiz, unsuz diğer tarifim "Vişneli Cheesecake" için tıklayınız.

Malzemeler:

Pasta tabanı için:
1 su bardağı yulaf
1 çay bardağı çiğ kaju
1 çay bardağı kuru üzüm
2 yk kakao
1tk Hindistan cevizi yağı (tercihen)

Sosu için:
1 yk chia tohumu
3 yk süt
2 muz

Hiç yorum yok