Evde Labne Peynir Yapımı

bebekler için labne

Henüz evde peynir yapmayı denemedim ama en kısa sürede deneyeceğim ve deneyimlerimi de paylaşacağım. İlk önce kolay olan ile başlamak istedim ve labne peynir yaptım. Labne peynir daha çok bebekler için tercih ediliyor. Ek gıdaya geçtikten sonra kahvaltılarda, ek gıda tadımlarında deneniyor. Oğlumun inek sütü alerjisi sebebiyle henüz ona hazırlamadım ama bizim için labne peynir denemesi yaptım.

Tahmin ettiğimden çok daha lezzetli oldu:)

Labne Peynir Tarifi

* Krema, süt, yoğurt ve sirkeyi bir tencereye boşalttım. Bu adımdan sonrası biraz kol gücü gerektiriyor çünkü yarım saat kısık ateşte karıştırdım. Kıvamı gittikçe koyulaşıyor.

* Koyulaştıktan sonra süzgecin içine tülbent koydum ve üzerine labneyi döktüm. Tüm gece suyunun süzülmesi için beklettim.




* Süzüldükten sonra tülbentten ayırıp ayrı bir kaba aldım.

Sabah kahvaltısı için harika bir labne peynir hazırlanmış oldu. Ev yapımı kraker ile harika bir ikili oluyor. Kraker tarifi için tıklayınız.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

200 ml krema
1 su bardağı süt
1 yk yoğurt
2 yk sirke

Hiç yorum yok