Pancarlı Humus

humus

Bizim evde humusun bile rengi farklı :) Humus en sevdiğim mezelerden, hem yemesi çok keyifli hem de çok tok tutuyor hem de glutensiz bir tarif. Bu aralar Canan Karatay'ın bir kitabını okuyorum, glisemik indeksi yüksek olduğu için nohutun fazla tüketilmemesi gerektiğini yazıyor ama arada bir yesek kızmaz sanırım :)


Humusun yapım aşamasındaki tek zahmeti nohutların kabuklarını ayıklamak, yıllardır tek tek ayıklıyordum ama baktım sadece ben ayıklıyormuşum, bu yüzden ilk defa ayıklamadan yaptım. 1 saat kar ettim :)

Nohutları geceden ılık suda beklettim, sabaha  pişirmeye hazırlardı. Nohutları haşlarken pancarı iyice yıkadıktan sonra yağlı kağıda sarıp fırına koydum, 45 dk. 180 C'de pişirdim. Normalde hep haşlardım, bu sefer farklı bir yol denemek istedim. Aslında folyo kağıdında pişirmek daha iyi pişmesini sağlıyormuş ama folyo kağıdının zararlarından bahsedildiği için yağlı kağıdı tercih ettim.

Nohutun cinsine göre değişiklik gösterir ama düdüklü tencerede 20 dk. pişirdim. Nohutlar haşlandıktan sonra mutfak robotuna nohutları, küp küp doğradığım pancarı, tahin, limon suyu ve tuzu ekledim. Birkaç dakika karıştırdım ve harika bir renk oluştu. Humus yemeyen kızım sanırım pembe olduğu için büyük ilgi gösterdi:) Sağlıklı, glutensiz besleyici tariflere bir tane daha eklemiş olduk.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

1 adet orta boy pancar
1 çb nohut
2 yk tahin
1/2 limon suyu
Tuz






Hiç yorum yok