Şeftali Pestili

evde pestil yapımı

Şeftali pestili de nereden çıktı dediğinizi duyar gibiyim. Tercih edilen bir pestil türü mü ya da ne sıklıkla yapılır, kimler sever bilmiyorum. Ben hiç yememiştim ama dolapta kalan şeftalilerden nedense pestil yapasım geldi:) Aslında ilk başta tart mı yapsam diye düşündüm ama ilk aklıma gelenden vazgeçmemeye karar verdim.

İyi ki de denemişim, farklı bir lezzet elde etmiş oldum. Aklınızda olsun birkaç gün kalır mı, dolapta saklanır mı gibi soruları cevaplayamayacağım çünkü yaptığım gün pestil de bitti. Yaptıklarım hemen bitince çok mutlu oluyorum. Yaşasın sağlıklı atıştırmalıklar:)


Eskiden doğumgünlerimde daha standart hediyeler gelirdi ama blogdan sonra işler değişti. Mesela canım arkadaşım bana bu harika tabakları almış. İlk tarifimde hemen kullanmak istedim çünkü ba-yıl-dım.

Şimdi tarife geçebiliriz. Şeftalilerin kabuklarını soyduktan sonra dilimledim ve mutfak robotunda püre haline getirdim. Daha sonra tel süzgeçten şeftali püresini hiç tortu kalmayacak şekilde süzdüm. Bu kısım biraz uzun sürüyor ama posası içinde olmazsa daha rahat kuruyacağını düşündüm.
Süzme işlemi bittikten sonra nişasta ekleyerek hızlıca karıştırdım. Normalde nişasta eklenmeden önce su ile karıştırılıp öyle eklenir ama ben unutup şeftali püresinin üzerine döktüm. Neyse sonucu değiştirmedi, yine de güzel oldu.

Nişasta ile şeftali püresini sürekli karıştırarak pişirdim. Pişirmek yaklaşık 15 dk. zamanınızı alabilir. Kıvamı iyice koyulaştıktan sonra yağlı kağıt üzerine ince bir tabaka halinde döktüm. Yaklaşık 45 dk. 100 C'de pişirdim.

Piştikçe incelip, sertleşiyor. Bu şekilde takip edebilirsiniz. Fırından çıkardım ve biraz soğuduktan sonra ince şeritler halinde kestim. Ortasına bir adet fındık koyup rulo haline getirdim. Tek lokmalık harika bir lezzet elde etmiş oldum.

Şeftalinin hafif ekşiliği hoşuma gittiği için pişirirken şeker eklemedim ama daha tatlı bir pestil isterseniz belki pekmez ile tatlandırabilirsiniz. Sadece bir öneri :)

Yine şekersiz, pratik ve lezzetli bir tarif oldu. Umarım en kısa sürede denersiniz.

Afiyet olsun.

İncir pestili tarifimi de incelemek için tıklayınız.

Malzemeler:

5 adet orta boy şeftali
1 tk nişasta
Fındık (süslemek için isteğe bağlı)




4 yorum

  1. Handecim Esra ben, Esra Karakoç. İnstagramdan takip ediyorum seni. Tariflerine de bayılıyorum. Acemilik ve usengeclik eklenince tariflerini deneme cesareti bulamamistim bugüne kadar☺ taaa ki beni can evimden vurduğu şeftalili pestile kadar. Bu nasıl mükemmel bir denemedir. Resimden tadını hissettim o kadar söyliyeyim. İçimde bunu hemen yapmam lazım dürtüsü oluştu ☺ hemen deneyip fotograflayip seninle paylaşıcam. Tariflerinin devamını bekliyorum. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Esra'cım, takip ettiğini bilmiyordum. Çok sevindim☺️ Heyecanla senin tarifini de bekliyorum. Tadı süper oldu ve hızlıca bitti. Görüşmek üzere.

      Sil
  2. Merhabalar ,ilaç gibi geldi bu tarif��Fırını fanlı mı yoksa sadece ızgara mı kullandınız acaba
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, beğenmenize çok sevindim. Fan veya ızgara kullanmadım sadece alt-üst ısıtıcı modunda çalıştırdım. Sevgiler.

      Sil