Yaban Mersinli Hurmalı Kek


hurmalı kek

Geçen aylarda katıldığım Mutfak Sanatları Akademesi'ndeki "Glutensizler" eğitiminde "Yaban mersinli hurmalı bar" yapımını öğrenmiştik ama ben her zamanki gibi dayanamadım ve tarifi değiştirdim. Kendime göre uyarladım çünkü o tarifte şeker vardı bu tarif hep olduğu gibi şekersiz, glutensiz ve sağlıklı:)



Bu aralar yaban mersini ile pek samimiyiz, sürekli yemeye ve tariflerimde kullanmaya çalışıyorum. Daha önceden yazmıştım. Medical Medium-Anthony William'ın "Healing Path" adlı programına katıldım. Bana gönderilen bilgilendirme notlarında sürekli faydalarından bahsediliyor, bu yüzden menüye girdi.

Öncelikle oda sıcaklığındaki tereyağını köpürene kadar çırptım. Eğitimde anlatıldığına göre lezzetli olmasının önemli sırlarından biriymiş. Daha sonra yumurtayı ekleyip yaklaşık 5 dk çırptım.

Sonrasında yeni keşfim olan kinoa ununu ekledim. Bir süre değişik tariflerde kullanıp sanırım kinoa ununu deneyeceğim. Yeni keşifleri paylaşacağım.

Kinoa unu, kabartma tozu, hindistan cevizi, hurma ve yaban mersinlerini ekledikten sonra tekrar karıştırdım. Karışımı fırın kabına döktükten sonra üzerini yaban mersinleri ile süsledim. Daha önceden ısıtılmış fırında 180 C'de 20 dk pişirdim. Üzeri kızarmaya başladığında fırını kapattım ve fırının sıcağında beklettim. Böylece üstü biraz çıtır oldu:)

Glutensiz, şekersiz harika bir lezzet ortaya çıktı.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

2 yk tereyağı
3 yumurta
1/2 sb kinoa unu
1 tk kabartma tozu
1/2 sb Hindistan cevizi rendesi
8 adet hurma
100 gr yaban mersini

Hiç yorum yok