Ekşi Mayalı, Glutensiz Ekmek Tarifi

ev yapımı ekmek


Kendi yaptıklarımı övmek istemiyorum ama bu ekmek gerçekten süper oldu. Bence kesinlikle tarifi deneyin :)

Sade bir ekmek yapmak yerine içine farklı lezzetler katmak istedim bu yüzden kuru domates, zeytin ve dereotlu bir ekmek yaptım. Hepsinin aroması ayrı bir tat verdi.


Ekmek yapımında glutensiz un kullandım ama siz buğday ununu da tercih edebilirsiniz.

Un, ekşi maya, su, zeytinyağı ve tuzu bir kaba ekledim. Karıştırarak hamur kıvamına gelmesini sağladım. Daha sonra üzerini nemli bir bez ile örterek 4 saat beklettim. Ekşi maya tarifinde 2,5 saat bekletmenin yeterli olacağı yazıyordu ama vaktim olduğu için beklettim. Bence daha çok kabardı.

Dereotu, kuru domates ve zeytini ekleyerek hamuru parçalara ayırdım.
evde ekmek
Ekmeği mayalanması için hazırlamaya başlamadan önce bir kasede zeytinyağı içine sarımsak doğradım. Böylece sarımsağın kokusu mayalanma süresinde zeytinyağına geçti. Ekmek parçalarını kalıba yerleştirmeden önce kalıbı bu zeytinyağı ile yağladım. Fırına vermeden önce kalan zeytinyağını da ekmeğin üzerine sürdüm.

Fırında 200 C'de 30 dk. pişirdim. Pişerken fırından çıkan kokulara inanamayacaksınız:)

Böylece ekşi mayalı, glutensiz ekmeğimiz hazırlanmış oldu.

Afiyet olsun.

Diğer ekşi mayalı ekmek tarifim için tıklayınız.

Malzemeler:
500 gr un
1 paket Dr. Oetker Ekşi Maya
1 su bardağı su
2 yk zeytinyağı 
1 çk tuz
4-5 adet kuru domates
2 yk doğranmış dereotu
10 zeytin

4 yorum

  1. Paket ve su bardağı ölçüleri yerine gr. ve ml. kullansanız herkes için çok daha kolay ve kullanışlı olur diye düşünüyorum. Herkesin bardağı farklı ölçülerde. Başka marka ekşi maya kullanan veya kendisi hazırlayan kaç gr koyacağını bu şekilde bilemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bir mutfak tartısı alma zamanı geldi :) Haklısınız :)

      Sil
  2. Ekşi mayada Gluten bulunmuyor mu? Üzerinde herhangi bir ibare göremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bir kere kullandım bu zamana kadar. Markette bakıp paketi tekrar kontrol ederim:)

      Sil