Enginarlı Kiş



kiş tarifi

İtiraf ediyorum, ilk kiş deneyimim ama son olmayacağı kesin. Hamur açma konusuna karşı biraz önyargılıydım hem çok zahmetli olabileceğini hem de uzun süreceğini düşünüyordum ama yarım saat içinde glutensiz harika bir enginarlı kiş hazırlamayı başardım. Lezzeti de evdekilerden tam not aldı. Kızım ilk başta enginarı hafif kenara ittirip diğer kısmını yemeğe çalışsa da sonra sosu ile enginarın tadının karışımının harika olduğunu fark etti. Böylece dolapta duran haşlanmış enginarlarım harika bir lezzete dönüştü.


Öncelikle enginarların üzerini örtecek kadar su ekleyip, yarım limon sıktıktan sonra hafif ateşte 10 dk. haşladım. Limonlu suda haşladım böylece kararmadılar:)

Onlar haşlanırken bende kiş hamurunu hazırlamaya başladım. Tereyağını erittim. Daha sonra kiş hamurunun malzemelerini karıştırdım. Terayağı, karabuğday unu, yoğurt, kabartma tozu ve tuz. İyice yoğurdum ve merdane ile yavaşça açtım. Normalde kiş için tart kalıbı kullanılıyor ancak cam tepsimi kullandım. Tepsimi yağladıktan sonra kiş hamurumu eşit şekilde yaydım. Hamuru yaydıktan sonra hamur üzerinde çatalla delikler açtım, böylece pişerken kek gibi kabarmadı. Bu  aşama sanırım kiş pişirme konusunda önemli adımlardan biri :)

Hamurun üzerine beyaz peynir ve ince doğradığım dereotunu ekledim. Kızım çedar peynirini çok seviyor bu yüzden farklı bir lezzet elde etmek için beyaz peynirin üzerine biraz çedar peyniri de ekledim ama şart değil tabi ki.

Daha sonra haşladığım enginarları ve ince kestiğim domatesleri ekledim. Krema ve yumurtayı çırparak kiş hamurunun üzerine döktüm. Dolapta 1 saat beklettim.

Fırında 175 C'de 30 dk. pişirdim. Glutensiz, lezzetli enginarlı kiş kısa sürede hazırlanmış oldu.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

Kiş Hamuru için:

100 gr. tereyağı
12 kaşık karabuğday unu
4-5 kaşık yoğurt (aslında 3 kaşık yeterli ama karabuğday unu kullandığım için biraz fazla kullandım.)
1 çk tuz
1 çk kabartma tozu


İç Harcı için:

100 ml krema
1 adet yumurta
Beyaz peynir ve dereotu
6 adet küçük enginar
1 adet domates








Hiç yorum yok