İyi ki dogdum ! Unsuz, şekersiz, çig pastam :)

çiğ pasta tarifi

Bugün benim doğumgünüm:) İyi ki doğmuşum diye düşünüp kendime pasta yapmaya karar verdim. Madem glutensiz besleniyorum, hazır pastane pastaları, kremaları olmasın kendi çiğ, şekersiz, unsuz, glutensiz pastamı keseyim dedim:)


Yeni yaşımda herkes sağlık diliyorum. Sağlık olmadan hayata devam etmek zor oluyor, bunu sanırım son yıllarda en iyi bilenlerden biriyim :) Son dönemlerde takip edenler ve blogumu ziyaret edenler arttı ve kim olduğum, neden glutensiz beslendiğim ile ilgili çok fazla soru geliyor. Eğer yazımı daha önceden okumamışlar varsa size "Siz hiç beyin ameliyatı oldunuz mu?" yazımı tavsiye ediyorum :)

Neyse şimdi şekersiz, unsuz ve pişmeyen pastamıza geçelim. Kendimi övmek istemesem de süper, süper, süper oldu:)

Unsuz, Şekersiz Pişmeyen Pasta Tarifi

Büyük pasta yapmak yerine minik tart kalıplarında yapmak istedim. 

* Pasta tabanını oluşturmak için çiğ kaju, badem, hindistan cevizi, hurma ve kakaoyu rondoda karıştırdım. Biraz karıştırdım sonra ara verip tekrar karıştırdım, kıvamı koyu olduğu için biraz sürebilir.

* Karıştırma işlemini tamamladıktan sonra minik tart kaplarına koyarak şekil verdim, kaşığın tersi ile bastırarak rahatlıkla şekil verebilirsiniz.  Karıştırma işleminin bitişine nasıl karar verebilirim diye sorarsanız zaten kendini belli ediyor, malzemeler hafif hamur kıvamına geliyor ve elinize aldığınızda dağılmıyor. Kalıplardan daha sonra rahat çıkarıp çıkaramayacağımdan emin olmadığım için ince bir şerit halinde yağlı kağıt koydum ve karışımı üzerine ekledim. İyi ki yapmışım çünkü kalıptan çıkartmam çok kolay oldu:)


* Sonra işin güzel kısmı krema yapmaya sıra geldi. Öncelikle geceden çiğ kajuları suya koymuştum ve 10 saat kadar beklettim. Daha önceden duymuştum ama suda bekleyince gerçekten krema kıvamına gelebileceğini düşünmemiştim.  

* Kaju, süt, kakao, bal ve hindistan cevizi yağını rondoda karıştırdım. Harika bir krema kıvamına geldi, tadı da muhteşem oldu. Puding yerine bu tarif bile kullanılabilir, bir gün deneyip ve biraz geliştirip ayrıca bir tarif paylaşırım.

* Artık krema ve pasta tabanı hazır olduğuna göre sıra birleştirmeye geldi. Tart kalıplarına kremayı döktüm ve yarım saat kadar buzdolabında beklettim.

çiğ pasta

Daha sonra muz, vişne, hindistan cevizi gibi malzemeler ile üzerini süsledim. Böylece çiğ, şekersiz, unsuz, glutensiz harika bir pasta hazırlamış olduk. Daha ne olsun :)

Afiyet olsun.

Malzemeler:

Pasta tabanı için:

1 su bardağı çiğ kaju
1/2 su bardağı çiğ badem
1/2 su bardağı Hindistan cevizi
3 yk kakao
6 adet hurma

Kreması için:

1 su bardağı çiğ kaju
1/2 su bardağı keçi sütü
2 yk Hindistan cevizi yağı
2 yk bal
1 yk kakao

4 yorum

  1. Dondurma tarifinizden sonra pastayı da denedim. Mü-kem-mellll
    Galiba bütün tariflerinizi yapacağım ben:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika, gerçekten çok mutlu oldum. Ellerinize sağlık ☺️

      Sil
  2. Sizi instagramda gördüm takibe aldım iyiki de gormusum harika tariflerini var hepsini deneyeceğim muhakkak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Heyecanla deneyimlerinizi bekliyorum :)

      Sil