Beyaz Kaju Çikolataları


ev yapımı çikolata

Ana yemekler hepimizin yaşaması için bir zorunluluk ama minik atıştırmalıklar her zaman hayatın keyfi. Yani en azından benim için öyle:) Yıllardır yeşil çay içiyorum ve her zaman yanında minik atıştırmalıklar beni mutlu etmiştir.

Bugün de beyaz çikolata görünümlü ama çikolata olmayan, ısırırken ise çikolata hissi veren yine şekersiz çok az bal ile tatlandırılan sağlıklı bir lezzet yaptım. Uzun bir tanım oldu ama lezzeti bu tanımı hak ediyor.

Her zamanki gibi ben tarifini yükleyene kadar bitti. Açıkçası bu tarifin adını ne koyacağıma bir türlü karar veremedim, Sanırım "Kaju Çikolatası" olur:)

Öncelikle kaju kreması yapabilmek için çiğ kajuları 6 saat ılık suda beklettim. Kajular suda bekledikten sonra mutfak robotundan geçirildiğinde harika bir krema kıvamına geliyor. Bu kremayı her alanda kullanabilirsiniz, ben hiç denemedim ama çorbalara ekleyenler de oluyormuş. Daha önceden kaju kreması kullanarak doğum günü pastamı yapmıştım. Dilerseniz linke tıklayarak çiğ pasta tarifime de ulaşabilirsiniz.

Kajular suda bekledikten sonra mutfak robotundan geçirdim ve içine bal, hindistan cevizi yağı, hindistan cevizi, yaban mersini ekleyerek tekrar mutfak robotundan geçirdim. Dondurma gibi harika bir krema oldu. Önemli olan içinde parçalar kalmadan mümkün olduğunca krema kıvamına gelmesini sağlamak, kaç dakika süreceği biraz mutfak robotunun gücüne göre değişeceği için belirtmiyorum. 

Daha sonra bu karışımı minik çikolata kalıplarına döktüm. Tercihinize göre buz kalıplarına da koyabilirsiniz veya bir tepsiye döküp dondurduktan sonra küçük parçalar halinde kesebilirsiniz.

Birkaç saat dondurucuda beklettikten sonra kalıplardan çıkardım ve üzerine ev yapımı çikolatamdan döktüm. Donması için tekrar buzlukta 10 dk. beklettim. Artık servise hazır.


Ev yapımı çikolata tarifim için tıklayınız.

İçeriğinde hindistan cevizi yağı, çiğ kaju, yaban mersini gibi vücudumuz için çok faydalı, sağlık deposu olan besinler olduğu için yaz tatili döneminde çocuklarınız için rahatlıkla hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

150 gr. çiğ kaju
1 yk. bal
1 yk. Hindistan cevizi yağı
1 yk Hindistan cevizi
2 yk yaban mersini






Hiç yorum yok