Ev Yapımı Şekersiz Dondurma


evde dondurma tarifi

Yaz aylarının hem çocuklar hem de büyükler için en vazgeçilmez lezzetlerinden biri dondurma. Kızım da yazın her gün dondurma yemek istiyor. Tabi ki özeniyor ve hazır paketli dondurmalar alıyoruz ama evde de yapmaya çalışıyorum. Hem farklı bir lezzet hem de şekersiz ve katkı maddesiz olduğu için rahatlıkla yediriyorum:)

Birçok çocuk doktoru şekerin bağışıklık sisteminin en büyük zehiri olduğundan bahsediyor bu yüzden çocuklarımızın ne kadar az şeker tüketmesini sağlarsak o kadar mutlu olmalıyız. Ev yapımı bence önceliğimiz olmalı, işte size hazır dondurmaları aratmayacak güzel bir tarif. İçinde yok yok, hem çok besleyici hem de şekersiz dondurma.

Şekersiz Ev Yapımı Dondurma Tarifi

* Öncelikle dondurmayı sabah yapmayı planladığım için gece yatmadan çiğ kajuyu bir kasede suda beklettim. Çiğ kajuyu yaklaşık 5-6 saat suda bekledikten sonra mutfak robotundan geçirirseniz harika bir krema kıvamına geliyor. Bu kremayı birçok alanda kullanabilirsiniz.

* Chia tohumu Omega 3 bakımından çok zengin bir besin bu yüzden tariflerimde kullanmaya çalışıyorum. Suda bekletildiğinde jel kıvamına geliyor. Chia tohumlarını bir saat kadar suda beklettim. 

* Daha sonra içine kızılcık püresi ekledim. Tatlı tarifler içinde hafif ekşilik olmasını seviyorum ama isterseniz siz çilek, şeftali gibi daha tatlı meyveler ekleyebilirsiniz.

* Dondurma kalıplarına chia tohumlu, şekersiz dondurma karışımını ekledim ve buzdolabına donması için bıraktım.

* Suda beklettiğim çiğ kajuları ve muzu mutfak robotundan geçirip krema kıvamına getirdim. Dondurma kalıplarına bu karışımı da ekledim ve dondurma çubuklarını da koyduktan sonra buzlukta yaklaşık 3 saat donması için beklettim.

Ev yapımı şekersiz dondurmamızın ilk adımını tamamlamış olduk, şimdi süsleme bölümüne geldik. 

Ben üzerini çikolata ile süslemeye karar verdim. İsterseniz marketten aldığınız %80 kakao oranı olan çikolataları eritip süsleyebilirsiniz ya da benim ev yapımı çikolata tarifim ile süsleyebilirsiniz.

Ev yapımı çikolata tarifim için tıklayınız.

3 saat sonunda şekersiz, ev yapımı, katkı maddesiz dondurmamız hazır oldu.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

İlk katman için:
2 yk Chia Tohumu
Üzerini örtecek kadar su
2 yk kızılcık püresi

İkinci katman için:
1 adet muz
1 sb ciğ kaju

Süslemek için bitter çikolata

Hiç yorum yok