Şekersiz, Çiğ Pasta


glutensiz pasta

Bir haftadır 4 nesil (anneannem, annem, ben ve kızım) yazlıkta beraber yaşıyoruz. Anneannem bize Cumhuriyet'in kuruluşunu anlatırken biz de ona interneti, cep telefonlarını, blogları anlatıyoruz. Aramızda tam bir bilgi trafiği var. 

Yaptıklarım, yeni lezzetler tatmak anneannemin çok hoşuna gitti. Onun hoşuna gittikçe ben anlattım ve farklı tarifler denedim. Glutensiz, şekersiz beslenme ile, kinoa, chia tohumu, avokado ile tanıştı :)

Yakında doğumgünü var ama ne yazık ki yanında olamayacağım için ona bir pasta yaptım. Tabi ki unsuz, şekersiz ve çiğ bir pasta. Yılların oluşturduğu damak tadından sonra pastayı nasıl bulur diye düşünürken "Ba-yıl-dı". Bende önemli bir sınavı atlatmış oldum :)

Unsuz Şekersiz Pişmeyen Pasta Tarifi

Şimdi size yapılış aşamalarını anlatacağım. 

* Öncelikle pasta tabanını yaptım. Çiğ kajuyu yaklaşık 4 saat, dut kurusu ve hurmaları ise yarım saat ılık suda beklettim.

* Daha sonra dut kurusu, hurma, hindistan cevizi rendesi, kakao ve kajuyu mutfak robotunda karıştırdım. Kıvamı koyulaştıktan sonra yuvarlak bir kaba yaydım.

Burada iki çeşit yöntem kullanabilirsiniz.
1- Sadece tabana yayar ve daha sonra üzerine sosu dökersiniz.
2- Benim gibi kenarları yüksek bırakıp pasta tabanından bir kap oluşturabilirsiniz.

Çiğ olarak hazırlanan bu tabanı sosu hazırlayana kadar buzdolabında bekletebilir ve katılaşmasını sağlayabilirsiniz.

* Sosu içinse avokado, muz, bal ve kakaoyu karıştırdım zaten bir süre sonra puding kıvamına geliyor.

Eğer daha önceden hazırladığım çiğ puding tarifini okumadıysanız "Çiğ Puding" linkinden ulaşabilirsiniz.

* Buzdolabında beklettiğim unsuz, şekersiz hazırladığım pasta tabanının üzerine hazırladığım sosu döktükten sonra buzlukta 30 dk. kadar bekletip servis edebilirsiniz.

Kısa sürede hem çok sağlıklı, çiğ, unsuz, şekersiz bir pasta hazırlayabilir ve sevdiklerinizi fazlasıyla mutlu edebilirsiniz.

Diğer çiğ pasta tariflerime aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Şekersiz, unsuz vişneli cheesecake

Unsuz, şekersiz çiğ pasta

Unsuz, şekersiz, yoğurtlu pasta

Afiyet olsun.

Malzemeler:

Tabanı için:

100 gr dut kurusu
100 gr çiğ kaju
3 yk Hindistan cevizi rendesi
3 yk kakao
3 adet hurma

Sosu için:

1/2 Avokado
1 muz
2 yk kakao
1 yk bal

Süslemek için ceviz, badem

Hiç yorum yok